تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت ساله شدن شورای ششم مطالبه عمومی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد + فیلم کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد شهرداری بانی پویش‌های فرهنگی | نگاهی به عملکرد موفق پویش «نذر من» در مشهد افزایش مازوت سوزی با کاهش گاز تحویلی به نیروگاه توس مشهد برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد
سرخط خبرها

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای شهر مشهد: شهرداری باید ساختار اجرایی برای پیگیری مسائل حوزه بانوان ‌‌و خانواده ایجاد کند

  • کد خبر: ۱۷۴۵۹۶
  • ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای شهر مشهد: شهرداری باید ساختار اجرایی برای پیگیری مسائل حوزه بانوان ‌‌و خانواده ایجاد کند
رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای شهر گفت: در شهرداری ساختار اجرایی برای پیگیری مسائل حوزه بانوان و خانواده نداریم. امیدواریم مشهد بتواند بعد از تهران ساختار متناظری را تعریف کند تا برنامه‌های مختلفی داشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، فاطمه سلیمی امروز، ۲۶ تیر ماه، در هشتادوچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: در طرح باهم از ۲۱ هزار زوج مشهدی برای ۱۰ هزار نفر برنامه‌های مختلفی داشتیم. طرح ترنم زندگی و صدای پای زندگی نیز برای مادران باردار داریم.

وی بیان کرد: در ۲۰ سالی که در شهرداری هستم هیچ وقت به مقوله مادران باردار، بانک شیر و سقط چنین پرداخته نشده بود. از معاونت فرهنگی شهرداری برای این اقدامات در حوزه خانواده تشکر می‌کنم. در شهرداری ساختار اجرایی برای پیگیری مسائل حوزه بانوان و خانواده نداریم. امیدواریم مشهد بتواند بعد از تهران ساختار متناظری را تعریف کند تا برنامه‌های مختلفی داشته باشد.

سلیمی گفت: معاونت مالی و پشتیبانی اقدامات خوبی از جمله غربالگری‌های سرطان ویژه بانوان، حمایت از دارو‌های تقویتی مادران باردار و ناباروری و هزینه‌های درمان باروری همکاران را انجام داده است. از ۳۲۰ خانم همکار که غربالگری سرطان انجام دادند، ۳۱ نفر سرطان داشتند. این طرح توانست قبل از ورود به مرحله شیمی‌درمانی این همکاران را شناسایی کند. غربالگری‌های سرطان برای مردان نیز اجرایی خواهد شد.

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای شهر با بیان اینکه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ مصوب شده، اما چقدر اجرایی شده است، عنوان کرد: آیا واقعا به این بحران پی بردیم؟ مگر چقدر در پنجره جمعیتی فرصت داریم؟ این قانون از ۲۴ مهر ۱۴۰۰ تصویب شده شهرداری بیان کند که چه اقداماتی انجام داده است؟ از مدیریت شهری درخواست داریم قانون جوانی جمعیت را به صورت جدی پیگیری کنند و نتایج آثار آن را به شورا اطلاع دهند.

وی با اشاره به موضوع عفاف و حجاب تصریح کرد: شورای شهر در مرداد ۱۴۰۱ مصوبه‌ای در زمینه ایجاد بازار‌های تخصصی در حوزه عفاف و حجاب داشت. شهرداری باید در این موضوع تسریع کند و اقدامات این حوزه به صورت ویژه پیگیری شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: هزینه حق لباس در دستگاه‌های اجرایی پرداخت می‌شود که برای بانوان مانتو و شلوار است، اما چادر خانم‌های چادری به عنوان فرم پذیرفته نشده است. باید برای بانوان چادری یک در سال به عنوان فرم در نظر گرفته شود.

واکنش تنها عضو زن شورای شهر مشهد درخصوص حادثه تصادف دختر اسکیت سوار مشهدی

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای شهر با اشاره به تصادف دختر اسکیت‌سوار در شب گذشته گفت: اگر فضا‌های ویژه بانوان گسترش پیدا کند شاهد اینگونه حوادث نخواهیم بود. مدیریت شهری تاکید ویژه‌ای برای ایجاد فضا‌های ویژه بانوان در مشهد داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->